Julen

Jag har klarat julen galant om jag får säga det själv!

Okej, det har slunkit ned några godsaker - men det måste väl få vara okej?!
Det är inga mängder vi talar om direkt..

Vi hade minimalt med julgodis i år. Det enda vara några marsipansvampar som Micke & barnen gjort. Jag tog en liten en.. sen så har jag även ätit några polkagrisar vi haft liggandes hemma.

Hursomhelst, julbordet på julafton gick toppen. Jag tog en liten gott och blandat-tallrik. Kändes helt perfekt.. Det enda jag kan känna att jag saknade, det var att ta mer av sillsalladen.. Mammas sillsallad är min absoluta favorit på julbordet..

Jag åt i alla fall min tallrik - och kände mig nöjd så, men det fiffiga var ju att jag kunde ta en omgång till som mellanmål två timmar senare.. Toppen :)

Nu har vi en massa julmatsrester i kylen - och det är perfekta mellanmål för mig. Så jag får i mig julmat så det räcker ändå..

Det känns helt förträffligt med en jul där jag allt annat än överätit.. jag har till och med gått ned 1,1 kg sen i måndags..  Förhoppningsvis visar vågen -20 på måndag!!!

En annan sak är att vi har kvar det mesta av lussekatterna i frysen.. Det brukar vanligtvis ta slut på några dagar...  Vi får bjuda svärföräldrarna på det i morgon - resten slänger jag nog..


Min lilla tallrik;
En köttbulle, en ägghalva, en halv potatis, lite skinka, lite varmrökt lax, en bit rökt fläskfilé, sillsallad och nubbesallad. Rödbetorna i sillsalladen fick vara dagens grönsaksintag.. Jag är ju så noga med det jämt annars så i dag kunde jag fuska lite...


Kommentarer
Postat av: josefina

skönt att det gått så bra med julmaten! ser gott ut ... kram!

2010-12-28 @ 13:02:11
URL: http://lumumma.rummet.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0